4de week in de Filipijnen! - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Rianne Rutgers - WaarBenJij.nu 4de week in de Filipijnen! - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Rianne Rutgers - WaarBenJij.nu

4de week in de Filipijnen!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 Mei 2015 | Filipijnen, Davao

Onze week op de kinderafdeling zit er alweer op. Maandag hebben we samen met een verpleegkundige ballon figuren gemaakt, dit was goed gelukt! Het was leuk om te zien dat je met zoiets kleins de kinderen kan laten lachen en hoe goed ze zich hiermee kunnen vermaken. Ook hebben we de hele week gekleurd, zodat de kinderen de kleurplaten boven hun bed konden hangen. Onze kleurplaten hebben we op de afdeling gehangen om deze wat op te vrolijken.

Afgelopen woensdag zijn de jongens van sport en bewegen aangekomen. We hebben hun wat rondgeleid en hebben we ’s avonds lekker een ice blench gedronken in de coffee shop.

Donderdagochtend gingen we weer naar het Health Centre voor de prenatale controle. Toen we daar aankwamen leek het alsof het niet doorging, maar even later kwam gelukkig als nog de verloskundige. Dit keer waren het niet zoveel vrouwen als de vorige keer dus waren we om 11 uur al klaar. In de middag zijn we voor afkoeling lekker naar het zwembad geweest. Ook hebben we in de avond nog in Davao lekker gegeten in een sjiek restaurant. Dit was van een Franse eigenaar en zit schuin tegenover de Bonte Koe.

Op vrijdag hadden we onze laatste dienst op de kinderafdeling St. Catherine. Op mijn kant was het erg rustig want er waren maar 2 van de 10 bedden bezet. Verder is er niet meer iets bijzonders voorgekomen op deze afdeling. De meeste kinderen hebben last van een longontsteking of diarree. Wel hebben we een meisje gezien die eczeem had door het zwemmen in een vieze rivier, dit schijnt hier regelmatig voor te komen.

In de avond hebben we afscheid genomen van een aantal vrijwilligers. Daarna zijn we samen met de jongens richting Davao gegaan om een drankje te gaan doen. Na een gezellige avond zijn we thuis in ons bed beland en na een korte nacht stonden we om 9 uur ’s ochtends alweer in de operatie kamer om een operatie bij te wonen! Bij deze operatie hebben we gezien hoe er een plaatje net onder de knie werd geplaats omdat de fractuur anders verkeerd aan elkaar zou groeien. Dit was erg interessant om te zien! In het begin een beetje wennen, maar achteraf viel het best mee. De foto’s hiervan zal ik jullie besparen en als je ze toch wilt zien dan hoor ik het haha! De rest van de dag hebben we lekker uitgerust om bij te komen van de hele week. Op zondag zijn we wezen winkelen in de SM Mall, dit is een groot winkelcentrum in Davao. Nadat iedereen was geslaagd zijn we weer naar huis gegaan.

Het is goed te merken dat hier het regenseizoen begint, wat het komt soms zo hard uit de lucht vallen dat we buiten zouden kunnen douchen! Overdag kan het overigens wel super warm zijn, maar het bruin worden valt tegen omdat we overdag vaak stage hebben. Ook is het hier om 6 uur alweer donker.

Vandaag zijn we begonnen op de St. Bernadette afdeling. Dit is een chirurgische afdeling. Hier zullen Fleur en ik de komende 2 weken onze diensten draaien. Woensdag gaan we weer baby’s vaccineren in het Health Centre. Aankomende vrijdag gaan we naar de bergen voor de medical mission. Hier gaan we kijken wat de mensen nodig hebben om medicatie en dergelijke uit te delen.

Liefs Rianne

• 26 Mei 2015 - 11:26

Erna Van De Poll:

Wat fijn om weer n reisverslag te kunnen lezen. Iedere keer weer erg leuk. Fijn om zo jullie belevenissen te mogen volgen. Jullie doen daar veel ervaring op! Heel veel succes met de berg missie! Heel veel liefs en dikke knuffels xx

mama

• 26 Mei 2015 - 12:04

Diny Derksen :

Haa Rianne, alweer de 4e de week en weer zo'n mooi verhaal , leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en vooral ook geniet.Hier is t nog allemaal even saai en t weer werk ook niet mee haha.Nou schat, succes weer voor de komende week !! Lieve groetjes

• 26 Mei 2015 - 19:33

Theo:

Hoi Rian,ja ja ja.....de jongens van sport en bewegen,is wel even leuk voor de afwisseling.maar ja daar kwamen jullie niet voor.wel leuk alle andere belevenissen te volgen,ja een paar foto's zou leuk zijn gr Theo Wopke xx

• 26 Mei 2015 - 21:27

Papa:

Hoi hoi,

Jaa 4de week alweer!Volgende week al op de helft van je missie.
    Leuke en leerzame dingen heb je weer gedaan....
    Winkelen zal wel fijn zijn daar ......lekker goedkoop he?
    Ik wil nu wel een keer foto s zien hoor,ook van dat knie!?(Haha)
    Jullie vermaken je de komende tijd wel denk ik......nu de jongens zijn aangekomen.
    Nou heel veel succes nog en veel plezier in de bergen vrijdag en pas op voor die wilde apen daar!
    Tot het volgende verslag(5)

Dikke kus paps X

• 26 Mei 2015 - 22:21

Ton:

Het Rianne,

Wat een leuk verslag weer. Jullie hebben wel veel afwisseling. Erg leerzaam allemaal denk ik. Gelukkig is er ook weer tijd voor andere leuke dingen. Je hebt het erg naar je zin, dat is wel duidelijk. Binnenkort een weekje vrij. Geniet er maar van want een week is zo voorbij.

Liefs en xxx Ton